Sten i näsan....

Precis när vi skulle gå in idag efter att ha varit ute i det fina vädret så ropar Maja att hon har en sten i näsan.
Inte nu igen tänkte jag eftersom detta hände förra året....Då fixade pedagogen Mats det genom att de sköt papperstussar ur näsan och till slut kom stenen ut. Jag försökte samma sak men hon kunde inte blåsa ut bara in.

Till slut sprang hon in på toaletten och innan jag hann fram hade hon hunnit att ta en tops och stoppa upp den i näsan i ett försök att få ut den. Jag skrek till och hon blev jätterädd.. Vi lugnade ner oss och hon lovade att ligga still så att jag kunde titta upp i näsan och stenen ser inte stor ut men den såg ut att ligga på tvären. Det blödde lite och hon ville att jag skulle ta pincetten och ta bort den. Men när jag försökte skrek hon som en gris och blev hysterisk för det gjorde ont.

Jag ringde 1177 och hon sa åt mig att sluta med mina egna försök att få ur stenen utan det behövdes göras av en läkare, i alla fall i närheten av en läkare. Jag skulle absolut inte försöka själv och hon ringde tom upp Gripen och sa att vi skulle få gå före i kön eftersom det inte fanns en tid förrän 19.30. Då helt plötsligt blev jag nervös och tänkte vad skulle kunna hända???

Åkte in i alla fall och väl därinne fick vi vänta ända tills 19.20 ca så det var visst inte så bråttom. När Maja fick syn på doktorn som var stor och skäggig så skrek hon direkt att hon inte tänkte prata med den där killen, jag gillar inte honom och så börja hon skrika hysteriskt. Vi satte oss i stolen och han sa åt  mig att jag skulle vara bestämd och vända på henne. Det var inte det lättaste och han försökte prata med henne men när hon har börjat sådär så går det inte att prata med henne. Helt plötsligt när jag var svettig och försökte prata med henne så sa han att det är ingen idé att vara så hårdhänt för han tänker ändå inte tvinga sig på henne !?

Det var ingen fara med en sten i näsan, vi skulle ge henne nässpray och försöka nysa ut den.

Jaha?

Rådgivningen sa att det absolut inte var bra, läkaren sa att åk hem och nys ut den... Vem ska jag tro på?
Jaja, jag ringde VC idag och får ett tredje utlåtande så får vi se...........

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åneeeej, inte igen.... =(



Skönt att den är ute nu iallafall!!!!



Kram

2009-03-18 @ 09:33:11
Postat av: Kattis

Stackars Maja, men det var ett kul inlägg, jag skrattade högt... fy mig... skäms Skadeglädje är den sanna glädjen har jag hört...

Kram

2009-03-20 @ 16:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback