Ögon

Elina fick ju ögoninflammation (eller snuvug i ögonen som läkaren sa) förra veckan och läkaren förstod inte varför jag hade hållt henne hemma för detta. Ögonen var illröda och hon var ju inte pigg för övrigt så det var inte bara ögonen hon var hemma för. Förra helgen fick Maja samma sak och när vi kom till dagis så skämdes jag för ögonen såg inte fina ut. Men hon var pigg som en mört och hade inte ont. Dagispersonalen sa att det är ändrade regler för ögoninflammation och att det är OK att vara på förskola nu när man har det....
Men jag sa att får hon minsta ont vill jag att ni ringer, men hon har varit så pigg så pigg hela veckan men ögonen ser inte kul ut.

Nu är det min tur, i två dagar har jag vaknat av att jag inte får upp ögonen. Jag är enormt hostig och förkyld också.

Läkaren som sa att det inte smittar....




Kommentarer
Postat av: Jessica

Ojdå, där ser man! De reglerna tror jag inte att de har ändrat på här.. Iofs har vi peppar peppar klarat oss ett bra tag från just det här.



Lider med er hursomhelst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback