Live ;-)

Tänkte liveblogga framför melodifestivalen nu när jag ligger här ensam hemma och hostar...

1. Måns Zelmerlöf - Hope & Glory


Ja mums-mums är alltid bra och han är en klar favorit hos mig. Han har liksom allt. Charm, sången, utstrålning och dessutom gillar jag låten även om jag tycker att den är en (bra) upprepning av Cara Mia

2. Caroline af Ugglas - Snälla snälla

Första gången höll jag på att svimma av pinsamhet, men jag håller med henne lite att när man har hört den ett par gånger så är den inte så tokig. Jag har alltid gillat henne, hennes tolkning av Janis Joplin är helt underbar.
Tycker hon är så charmigt söt, men jag önskar inte att låten skall vinna idag i alla fall.

3. Agnes - Love love love


Jag hejade som en tok på Agnes när hon var med i Idol och jag gillar låten men den är ingen vinnare i mina ögon.

4. H.E.A.T  - 1000 miles

Nja... vet inte om jag gillar detta.. De kan säkert vara bra att lyssna på live men alla dessa "hårdrocksgrupper" i sverige låter lite likadant. Blundar jag skulle det lika gärna kunna vara Poodles eller gamla Europe som sjunger.

5. Emilia - You´re my world


Har aldrig gillat henne (henns musik) och gillar inte den här låten heller....

6. Alcasar - Stay the night

En av mina favoriter, tycker låten och framträdandet är sjukt bra. Denna komme att finnas med i min ipod på promenaderna jag ska börja med nu ;-) Tror att denna skulle funka bra i Eurovision också.
Men jag har inte bestämt mig än om jag hejar på den mest eller inte....

7. Sarah Dawn Finer - Movin on

Åhhhhhhhhh jag älskar hennes röst en av de bästa vi har i Sverige tror jag. När hon tar i så får jag gåshud och ståpäls. Tyvärr har jag inte tagit till mig låten än jämfört med andra av hennes låtar

8. E.M.D - Baby Goodbye

Jag är lite trött på E.M.D men jag kan inte låta bli att gilla gunget i låten.. Men jag vill inte de ska gunga hela vägen till Moskva........(tror jag)

9. Sofia - Alla

Nej om jag får bestämma, men denna kan säkert vinna i Moskva. Men jag som tyckte att vi bara ska sjunga på svenska i vår festival vill ju inte ha ett svenskt bidrag som sjungs på grekiska...

10. Molly Sandén - Så vill stjärnorna


Åh denna tjej kan nog gå hur långt som helst och jag gillar låten, men inte ända till Moskva i alla fall inte i år

11. Malena Ernman - La voix

För varje gång jag hör låten så gillar jag den mer och mer... Trodde jag inte första gången jag hörde den men den blir bara bättre och bättre men............jag vet inte

Nu ska jag fundera en liten stund på vilka 3 jag håller på och vem jag vill ska vinna... ;-) Det kommer i ett eget inlägg lite senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback