Längd

Igår tävlade Elina i friidrott, Kils AIK Friidrott anordnar Folksamspelen varje år. En inomhustävling från 9 år och uppåt. Elina tävlar alltså mot 1 år äldre tjejer. Det började med 60 m och hon var nog lite nervös och orolig för startpistolen för hon tittade mer på honom än framåt och var efter i starten. Men hon sprang jättebra och var nöjd.

Direkt från loppet sprang hon vidare till längdgropen för att hoppa längdhopp. Hon har hoppat 2.53 som bäst innan och i första hoppet mätte de 2.71, hon blev jättejätteglad själv för detta när jag talade om det för henne.

Sen trampa hon över 2 gånger men gjorde 2.74 som bäst. Hon kom på 8:e plats av 22 tjejer men när jag tittade på resultatlistan så var hon först av alla 01:or som ställde upp.

Men jag kan lova att jag har "drillat" flickorna i min grupp för Elina och alla andra tjejer sa flera gånger till varandra "Det är viktigast att ha roligt och göra sitt bästa, inte att vinna" hihihihihihi

Bilder kommer senare ikväll eller imorgon, för jag åkte direkt på fest efter att ha varit funktionär hela dagen, och lämnade kameran hos min syster.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åååh, vad roligt! Jag minns när jag sprang 60 meter på KM när jag gick i fyran... Hoppade längd gjorde jag också. Så kul det var!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback