Fräknar

Emellan all stress och allt som händer nu måste jag skriva om en sak...

Elina skulle duscha efter träningen och berättade för mig att en tjejkompis i hennes klass hade sagt till henne att hon behövde fluffa till håret lite för att pojkarna skulle tycka om henne... Dessutom var hon tvungen att sminka bort sina fräknar också annars skulle inga killar gilla henne..??

Jag blev stum och stod och försökte hitta ord, ville ju verkligen tänka igenom vad jag sa så det inte blev fel.. Men Elina skötte det så bra själv för hon fortsatte. -Men mamma E som alla killar i klassen gillar har ju mer fräknar än vad jag har och dessutom gillar jag mina fräknar!!!

-Ja då så...

Men hur i hela världen kommer en 8-åring på att säga att man skall sminka bort fräknar för att bli omtyckt??? I mina ögon måste det komma någon annanstans ifrån eller?


Nyklippt, nymålad - och med fräknar :-)

Kommentarer
Postat av: Marie

Och JÄTTEFIN!!!!!!!!!!!!!

Postat av: Mamma J

Men. Åh!! Men, om man ser på en del program som går på tv så är det inte konstigt om de får konstiga idéer om ingen är med och tittar och sållar...



T som inte gör annat än längtar efter att få några hon också. Hon har typ 10 stycken små fjuttar på näsan - jag som har ungefär tre triljoners...

2009-06-09 @ 20:53:35
URL: http://mammanj.blogspot.com
Postat av: Mormor och Morfar

Elina, Dina fräknar är jättecharmiga och Du har ett jättefint hår. Du är en görhärlig tjej. Mormor och Morfar tycker Du är jättefräsig. Var rädd om Ditt utseende och Ditt hår det är mycket bra som det är. Pussar och kramar från Mormor och morfar.

2009-06-11 @ 18:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback