Varning för tårar

Idag var vi inne i stan och handlade det sista till imorgon när Elina fyller 8 år. Svängde förbi svärmor för att hämta kakor som hon har bakat. Hon är förkuld och kanske inte kunde komma imorgon.

Hon satt och tittade på Oprah och det handlade om en liten tjej från Filippinerna som sjöng så vacker att tårarna rann. Hon hade vid tre års ålder blivit vittne när henns pappa nästan misshandlade mamman till döds. Sen levde de jättefattigt, mamman jobbade 16 timmar om dagen, 6 dagar i veckan... Ibland hade de knappt mat och de var tom hemlösa under en period. Lilla flickan var med i talangtävlingar och vann ibland lite pengar som gick till mat.

Nu var hon i alla fall på besök hos Oprah och sjöng My heart will go on för hennes största idol var Celine Dion. Efter att hon sjungit hade de Celine med på storbildslänk och tjejen kunde inte prata... hon bara grät (jag med för den delen) och det slutade med att Celine bjöd in henne att sjunga duett med henne i Madison Square Garden.

När jag kom hem gick jag in på Oprahs hemsida och hittade
detta och då grät jag ännu mer..... WOW säger jag bara.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Oj!



Henne har vi inte hört för sista gången. Vilken röst! Så ung. Så otroligt duktig! Jag sitter här med tårar i ögonen. Japp.

Postat av: Sundinska

Jaha, så nu måste jag också sitta och böla det första jag gör på dagen... :´O

2009-01-03 @ 11:05:07
URL: http://www.solagast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback