Tankar

Idag har sonen till en av mina arbetskamrater somnat in efter flera års sjukdom i cancer. Han blev 14 år så mina tankar finns där idag...

Han gick i samma skola som min underbara systerdotter och jag känner inte många som har ett sånt stort hjärta som hon, idag har hon skrivit på sin bilddagbok en fin dikt till minne av honom. Jag har endast tagit bort hans namn eftersom jag inte vet om de vill detta eller inte....

Vila i frid !<3

Jag kännde dig inte , har inte ens pratat med dig ..
Men att inte se dig i korridorerna längre känns konstigt , du var inte värd att bli sjuk .
Jag önskar att jag kunde göra något åt det , jag vi alla vet att du aldrig mer kommer att vakna .
Jag har inte så mycket mer att säga förutom att jag hoppas du vet att vi bryr oss ..
Vi satt å gråt i timmar på skolan , med ett ljus framför oss..
Jag hoppas värkligen att du har det bra och att du hör hur mycket vi tänker på dig .
Ditt söta lilla leénde du hade på läpparna dag in och dag ut , kommer vi aldrig mer att se förutom i våra huvuden..

du var så stark !!<3<3

Vila i frid <3


Kommentarer
Postat av: Morfar/ Pappa.

Tack Jonna. Helt underbart av Dig att tänka på andra medmänniskor och skriva så fint. Morfar blev riktigt rörd och stolt över Dig. Behåll denna känslan livet ut, det vet jag att Du gör. Tack Helena för att skrev ner raderna. Tänk om alla brydde sig, då skulle många problem lösa sig.

KRAMAR MORFAR.

2009-01-30 @ 11:34:03
Postat av: Helena

Det är alltid lika tragiskt när barn dör, det känns så onödigt på något sätt... Fin dikt i alla fall...

Postat av: Jessica

Så fruktansvärt sorgligt! Sådant skall bara inte få hända... Och ändå gör det det. Igen och igen och igen...

2009-02-01 @ 22:28:59
URL: http://mammanj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback