rapport från sjukstugan

Elina blev inte något mer sjuk efter att hon spydde i förrgår, men hon var hängig och trött hela dagen. Maja var riktigt risig igår och orkade inte ens stå upp när hon skulle på toa. Till slut tog jag febern på henne på eftermiddagen för hon kändes så in i bombens varm.

40,4 stannade termometern på och då tvingade jag i henne en alvedon och jag undrar vart hon får krafterna ifrån att proterstera så... Men jag ville få ner febern lite. Ögonen rann konstant på henne så hon ser ut som en tvättbjörn med röda ringar runt ögonen.

Hon är ju ganska dramatisk Maja så här kommer några citat från igår:
- Mamma, jag mår inte bra
-Mamma jag mår verkligen inte bra nu
-Mamma, jag mår inte bra det känns som om jag inte lever längre
-Mamma jag behöver nog lite mera glass nu
-Men mamma, hur ska jag orka kissa helt själv

Idag har hon inte haft feber men inte orkat så mycket, mest legat i soffan och kollat på film.

Världens snällasta morfar ringde idag och frågade om han skulle hämta Elina... Hon packade en väska med kläder och lite spel och så kom han och hämtade henne. Ringde för att höra hur hon mådde och då var hon i stallet med kusinen...
Världens snällaste morfar kom förresten hit igår så att jag kunde åka och handla alldeles själv också.
Tack världens snällaste morfar.

Nu är det fredag och mys med popcorn och let´s dance

Heja  Morgan Alling och Geroge Scott (även om den senare inte är så värst bra....)

Ha en trevlig helg
Hälsn från Sjukstugan

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tack vare dig så röstade jag på George igår! Morgan fick klara sig på egen hand (och det gjorde han med den äran!)... Jag bara kunde inte låta den snälle George åka ur för att hans lärare legat sjuk hela veckan. Helt ärligt: är det inte lite beigt att stjärnorna som ställer upp på detta inte kan få den coachning de behöver p g a sjukdom? Då får de väl sätta in en partner-vikarie? Det är ju inte för lärarens skull man tittar, om man säger så. Knasigt upplägg!

Postat av: Jessica

Men, förresten: stackars Maja!!! Skönt att se i senare inlägg att hon piggat på sig!

2009-01-24 @ 22:03:20
URL: http://mammanj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback