Läst bok

Jag har ju faktiskt under dessa två VAB-veckor hunnit läsa ut en bok och börjat på en ny...

För några år sedan fick jag Tara Flynn av Geraldine O´neill av min svärmor och ibland är böcker sådär bra så man inte kan sluta läsa och just detta var en sådan bok. Hennes väninna hade fortsättningen Allt du kunde önska, Tara. Sträckläste även den och när den var slut så ville jag ha mer, mer, mer. Men det fanns ingen fortsättning och hur jag än sökte på nätet så verkade det inte som om det skulle komma någon fortsättning heller.

Jag glömde bort och när jag strax innan jul fick hem en medlemstidning från en bokklubb så var den bara där, tredje boken om Tara Flynn. Den heter
Lyssna till ditt Hjärta, Tara och nu har jag alltså läst ut den.

Lite sorgligt var det att jag glömt en del saker från de första två böckerna men den var nästan lika bra som de. I alla fall läste jag ut den på 4 dagar och nu vet jag faktiskt inte om jag önskar fler böcker. Efter nummer 2 så fanns det en naturlig fortsättning kändes det som, men nu räcker det för min del. Kommer det en till kommer jag köpa den det vet jag, men jag längtar inte nu som förra gången.

Nu har jag beställt en ny bok som jag har börjat i idag, Väninnan av Eva Franchell
När jag inte läser kriminalromaner eller kärleksromaner så gillar jag böcker om riktiga händelser, gärna självbiografier och tragiska händelser (hur man nu kan säga att man gillar det) och efter 3 kapitel så fängslar den mig trots att den handlar en del om politik som jag annars har svårt att läsa om.

Nu väntar sängen om en liten lässtund innan jag slår igen mina blå (eller grå)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback