Igen

Inatt vid 2-tiden blev jag väckt av Maja som hade så ont i magen.... Vi gick till gästrummet och hon kunde inte sova för hon hade ont i magen och ville spy... Hon hängde över hinken till och från i en timme. Sen satte vi på en film, Maja kolla och jag slumrade. Vid halvfemtiden somnade hon äntligen om igen...

Elina hade väckt Mats strax efter vi somnade och hon har spytt 2 ggr i morse, vad är detta för konstig magsjuka?????

Efter det har det inte varit någonting och vi har ätit mat, lekt, pysslat. Maja och jag gick ut en stund men det är ju såååååååååååå tråååååååååååkigt ute. Vi matade fåglarna och städade lite i Mats bil innan vi gick in igen. Strax efter 14.00 kom Elinas klasskamrat med läxor till Elina som blev alldeles överlycklig för det var 2 nya böcker och hon kastade sig över läxorna och gjorde klart de på en timme.

Vi gick ut en liten sväng till alla 3 så att Elina också skulle få lite luft. Hoppas, hoppas att det inte blir något mer nu för då kan de få gå till dagis/skola på torsdag....

Jag skulle ju ha varit på jobbet idag och Mats varit hemma, men jag pratade med min chef igår och vi kom fram till att eftersom det går så mycket sjukdomar på jobbet nu så ville hon helst att jag stannade hemma. Det var anledningen till att jag ringde upp henne för jag kände samma sak... Men tråkigt för jag ville ju så gärna vara med på teambuildingen..

Här kommer lite pics från idag...


En liten pippi


Bebben var ute en liten stund också


Bus-Majsan


Blek Elina ute i mörkret


Lite kvällsgungning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback