Elina 8 år - sammanfattning

Nu så tänkte jag göra en sammanfattning av Elinas 8-årsdag....

Dagen började med att Maja kom vid 8-tiden och ville ligga hos mig, men vi gick upp istället och lyckades få med oss Mats utan att väcka Elina.. Vi tror i alla fall att hon sov, hon såg groggy ut och dessutom sa hon att hon vaknade av att vi sjöng och hon brukar inte klara av att ljuga. Vi fixade i alla fall frukostbrickan med smörgås, flagga och ett ljus (som vi glömde tända) och gick in... Så här såg hon ut då


Visst ser hon nyvaken ut?

Hon blev jätteglad, Maja däremot gömde sig inne i sitt rum och var skitsur för att det inte var hon som fyllde år. Hon frågade hela dagen om hon kunde få fylla år imorgon istället ;-) Elina försökte i alla fall trycka i sig smörgåsen men precis som jag numer har hon jättesvårt att äta när hon är nyvaken.


Ser nästan likblek ut stackarn....

Sen fick hon öppna sitt paket och hon såg både chockad och glad ut när hon såg att det var en digitalkamera. Hon fick ju en filmkamera i julklapp som hon var nöjd med. Hon visste inte att det var en premie från jultidningarna. Hon skulle ju sälja jultidningar men det vart bortglömt, men några hade ju redan beställt och då sa vi att filmkameran fick bli en julklapp. Men denna "riktiga" kamera var en av de sakerna hon önskat sig men inte trodde hon skulle få.


Det är obetalbart att se ens barn visa äkta glädje och att man har prickat rätt vad gäller present.

Vi hade ju sagt till släkt och vänner att de skulle komma på eftermiddagen, men en kompis till Elina ringde. En som hon inte leker med så ofta och hon fick komma hit. Hon visste inte att Elina fyllde år, och vi sa inget förrän hon kom hit. De fotograferade hejvilt och hade jättekul. Mats och Maja tog sig en tur ut i det vackra vädret.


Denna fina mössa köpte hon sig igår på H&M för pengar hon fick i julklapp.


Stolt fotograf


Bild tagen med Elinas kamera



Vi bakade bullar också, innan kompisen kom

Sen trillade det in lite folk, Kjell kom allra först och av honom fick Elina pengar....Eftersom Elina älskar pengar så var det en perfekt present. En del säger att det är tåkigt att ge det men till Elina är det inte tråkigt för hon älskar som sagt pengar och är dessutom jätteduktig på att spara. Hon har dessutom full koll på hur mycket hon har. Lånade en tjuga av henne till aftonbladet en söndag och på kvällen när hon kolla i sin plånbok så skrek hon att det fattades en tjuga... hihihi Jag betalade givetvis tillbaka den....... Sen kom mormor, morfar, moster, annika, jennifer, zanna, björn, ida, marcus, kalle och lina... Fullt hus med andra ord. Lina som är kusin Kalles tjej hade Elina önskat sig hit på sin födelsedag. Men hon blev nästan lite blyg för henne... Hon fick fina presenter och var en mycket nöjd 8-åring.












Ett urval av presenter...

Sen helt plötsligt så skulle alla åka, men kusin Ida ville stanna kvar så jag lovade att skjutsa hem henne sen. Min kompis Annika var kvar också så vi fick en pratstund för oss själva och det var inte fel.. Inte så ofta vi kan prata i lugn och ro... Vi träffas ju inte för ofta heller för den delen.  Men vi hade en del intressant att prata om, trots att jag var lite sur först ;-)

Sen åkte de hem och kvar var Ida... Majsan slocknade framför teven och var helt slut. Trots all uppmärksamhet på storasyster så var hon en liten ängel med några undantag under dagen.



Elina blir friserad


Gene Simmons släng dig i väggen...


Sötaste kusin Ida och Elina (som har Ida och sin andra kusin Jonna som idoler)


Igen... två snygga brudar


Elina fick lov att bli sminkad av Ida och trots att jag inte gillar det så kan jag inte låta bli att bli impad av Elinas ögonfransar... Skulle vilja ha dem själv....

Som jag skrev i förra inlägget så slutade dagen med att jag sjöng för henne 23.03, tiden då hon föddes. Klockslaget som för alltid (tillsammans med 11.30 041117) kommer att vara det bästa och lyckligaste i mitt liv. Minns det som om det var igår... Vilken lycka, går inte att beskriva i ord. Men i ord kan man säga
Jag älskar dig min pluttfis!!!

En sista bild, Elina är trött och vill sova...


Godnatt 8-åringen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback