Ang vikthetsen

Ja nu måste jag också blanda mig i detta pga något som hände idag.

Bestämde mig för att ta med Maja in och handla, hon är feberfri men långt ifrån frisk. Hon får stanna hemma hela veckan för hon är så tunn att byxor ramlar av henne, byxor som inte satt så för 3 veckor sedan. Men ag tänkte att hon skulle få lite luft och göra nåt annat än att se på teve.

Helt plötsligt när hon sitter i kundvagnen så säger hon, jag får inte äta för mycket mat för då blir jag tjock!!!

Jag måste ha sett rolig ut för jag blev helt chockad!?!?!? Det kan jag säga att det kommer inte ifrån mig, för är det något jag har undvikit att prata om så är det att mat och tjock hör ihop. När Elina har frågat om varför någon är tjock så har jag bla sagt att det oftast handlar om att man rör på sig för lite. Jag vill INTE att mina barn ska koppla ihop sånt med mat......

Jag frågade henne vem som sagt så och hennes svar var: Jag sa ju det, hörde du inte det? Suck.. Jag undrar bara vart det kom ifrån. Hon ser nästan bara på SVTB och jag har svårt att tänka mig att det är något program där som pratar om det på detta sätt.

Underligt i alla fall, hon är bara 4 år...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hon kan säkert ha överhört någon i personalen på dagis, någon mamma som pratat om julmaten eller något sådant. Eller helt enkelt ett annat barn - som i sin tur har hört sin mamma säga något eller så. De är ju som små läskpapper de här små.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback