Vilken härlig dag!

I förrgår ringde en av Majas dagisfröknar mig och frågade om jag ville med på kvinnofrukost. Eftersom jag inte hade en aning om vad det var så tackade jag ja för det lät spännande. Det var i pingstkyrkan och Lena-Maria Klingvall skulle föreläsa/sjunga.
Det började kl 09.00 med en underbar frukost, det fanns allt precis som på en lyxig hotellfrukost. Bara kvinnor/tjejer som satt och myste, de männen som var på plats var till för att serva alla oss som var där, riktig lyx alltså.

Sen var det dags för Lena-Maria att prata och jag satt alldeles hänförd av beundran för denna människa, en och annan tår försökte leta sig fram också. Hon berättade i korthet sitt livs historia och återigen får jag känslan av att man borde tänka sig för ibland när man hamnar i sitt klagande på småsaker.

I slutet pratade hon om sin tro, och då börjar jag skruva lite på mig eftersom jag är långt ifrån troende själv. Men jag inser snabbt att det säkert är fler människor som tror än såna som jag där inne.
Jag har inget emot troende människor alls, jag tror på att man bestämmer detta själv och är man lycklig och mår bra i sin tro kan det bara vara bra för den människan.


Maja hade varit hos min mamma under tiden eftersom Elina var på sin tredje judoträning, så jag hämtade henne och hon hade ätit mat och därför åkte vi raka vägen hem och packade matsäck som jag skrev och drog till pulkabacken. I 3 timmar åkte vi pulka, fikade och lekte i snön. Både hon och jag var rejält trötta när vi steg in i huset...



Så vitt och vackert ute


Jag vill inte vara med på kort

Wrooooom


tut tut i backen


poserar motvilligt


Kämpar sig uppför backen


Kämparnas konung

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilka härliga vinterbilder! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback