Sportlovet hittills

Två dagar av sportlovet har gått och Elina har haft fullt upp...
Först var hon på fritids igår och de åkte pulka hela dagen, innan morfar hämtade upp henne. Hon skulle följa med honom på hans boxningsträning för att prova på. Hon är ju för liten att börja (till henns stora besvikelse) men prova på går ju an.

Det var hon och 6-8 grabbar i 20-30-årsåldern och på uppvärmningen tyckte hon att en av killarna sprang för sakta så hon sprang förbi honom. När jag kikade förbi så hade den andra tränaren satt på sig putor som hon slog på... Hon var alldeles rödblommig och svettig, men kul hade hon.

Idag hade hon och morfar myst och spelat spel innan Jonna och hon gick hem till Jonna för att göra i ordning Elina i håret. Elina skulle nämligen på sportlovsdisco på mormors jobb. Jag dök upp med två av Elinas kompisar som också skulle med. Tur var väl det för det var endast 3 pojkar på discot. Tänk att människor ska klaga på vad lite det ordnas för barn och när det görs så kommer ingen???
Hur som helst så hade alla dessa 6 jättekul, de körde hela havet stormar, dansstop, limbo och bowling. Dans till gamla klassiska fågeldansen gjorde de också - precis som jag gjorde när jag var på lågstadiedisco när jag var liten :-)
Det var tre trötta och svettiga tjejer jag hade med mig hem.........

Maja fick ledigt från dagis idag för att vara med farmor hela dagen, de hade också haft det mysigt och fikat på fik. Maja fick välja ett smycke på Glitter och var mycket noga med att Elina också måste ha något inte bara hon. Sånt är skönt att höra/komma ihåg de dagarna man tror att dessa  två systrar inte tycker om varandra.

Imorgon blir Maja ledig för på förmiddagen har vi tid hos logoped för att se vad de tycker om hennes språkfärdigheter. Ska bli spännande, sen får hon käka lunch ute med mig innan  hon avslutar dagen med att jobba lite på Mats jobb!

Här kommer en limbo-bild på Elina och så två bilder på en bok hon har skrivit idag. Hon har skrivit ett antal böcker men denna har hon gjort tillsammans med morfar och ni som läser får en exklusiv förhandsläsning ;-)


Elina in action


Omslaget


"Svi

Kommentarer
Postat av: Helena

Kul med boken som din dotter skrivit! Min dotter har också skrivit en hel del sagor sedan hon började skolan och jag har sparat allihop. Kul att ha! =)

Postat av: Kattis

Vilket mysigt sportlov! Fina barn du har på alla sätt och vis!

Kram

2009-02-25 @ 15:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback