Härlig helg :-)

Åh vilken alldeles underbar men kort helg det har varit.
Kort för att jag jobbade fredagkväll och inte var hemma förrän sent på fredagen....

Lördagmorgon vaknade vi och det hade kommit en hel del snö men jag och Maja var trötta och slitna så vi mös inne hela förmiddagen. Elina och Mats åkte iväg på judo.
Maten stod klar när de kom hem och Elina var helt slut efter 1½ timmes judo. Men honhade bestämt med en kompis så en dusch senare var vi på väg till affären för handlande av lördagsgodis och sen skjutsade jag henne till kompisen. Själv åkte jag in till stan för att lämna in mitt objektiv som är trasigt... Garantin går ut om tre veckor, vilken tur!!

Senare på eftermiddagen gick jag, Mats och Maja ut i snön för att skotta men vi busade och kastade snöbollar och hade jättekul. Maja var på ett toppenhumör!!! Ringde Elina men hon skulle sova kvar hos kompisen.

Jag kollade på melodifestivalen och gillade EMD och Molly... Men till skillnad från vad Christer Björkman säger så gillar jag inte alls det nya röstningssystemet så när alla sjungit färdigt så kolla jag på nåt annat tills allt var klart.

Imorse vaknade Maja vid 8 och gick upp och klädde på sig alldeles själv och lekte i sitt rum en stund innan hon kom in och sa att hon ville ha frukost. När vi sen skulle gå ut så klädde hon på sig på 1 minut utan vare sig protest eller skrik och DET har inte hänt sen jag vet inte när... Vänder det nu eller?? Jag vågar inte hoppas.

Ringde till Elina och frågade om allt gått bra och det hade det gjort. Kompisens mamma frågade om jag inte skulle med ut på promenad när tjejerna red. Jag sa ja direkt utan att fatta vad jag sagt ja till ;-)

6 km promenad på en oplogad grusväg med ca 20 cm snö................................................. Tjejerna red och galopperade och det såg så härligt ut men jag var helt sjösvett när vi kom tillbaka. Men det var alldeles underbart ändå men fy f***n så jobbigt!!!!
Nu sitter jag framför teven och ser på Beck och är så där gött mörbultad och slut i kroppen :-)
Här kommer lite bilder som vanligt!! Kram på er alla!


Elina sötnos


Maja sur som ättika när hon inte tar sig upp


Men desto gladare när hon väl var uppe


Utför garageuppfarten


Full galopp


Snyggt


Ser det inte alldeles underbart ut????

Over and out


Kommentarer
Postat av: kattis

Härlig helg och jättefina bilder, verkligen!

Kram till er alla

2009-02-23 @ 20:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback