Bebben på äventyr



Bebben är inte katten som är känd för att vilja gå ut... En liten stund då och då vill hon vara ute men trivs än så länge mest inomhus. Igår när vi åkte på friidrott så stack hon ut när jag öppnade dörren och jag blev jätteglad att hon ville vara ute en liten stund. Ringde Mats och talade om detta så att han har koll när han kommer hem.
När vi kom hem från friidrotten så var det ingen Bebben hemma och det kändes lite oroligt. Jag tog med mig ficklampan och gick ut i skogen. Ropade och ropade och till slut hörde jag ett ynkligt jamande, såg framför mig hur hon låg skadad någonstans ute i skogen... Men efter många om och men lokaliserade jag henne ca 8(?) m upp i en tall där hon tittade ner och jamade. Vi försökte i omgångar Mats och jag att locka ner henne och hon försökte men till slut var klockan så mycket att jag var tvungen att åka till jobbet... Tog med mig kläder för att fortsätta locka ner henne när jag kom hem på morgonen. Men kvart över tolv på natten ringde Mats mig och talade om att han hört ett enormt jamande utanför och han trodde hon fått panik upp i trädet, men det visade sig att hon satt utanför dörren och ville in :-)

Behöver jag säga att hon sovy som en stock hela dagen på ett och samma ställe?



Kommentarer
Postat av: Helena

Ett riktigt äventyr för Bebben, men tur att hon tog sig ner till sist!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback