pics

Igår när jag hämtade barnen var det ett alldeles underbart väder så vi gick helt enkelt inte in.
Hjälmarna åkte på och Maja tog en cykeltur. Hon frågade mig om hon fick cykla till lekparken ensam. Lekparken ligger i slutet av vår gata och jag ser henne hela vägen ner. Men hon är snart 4½ år och jag tycker att jag borde kunna ge henne lite frihet och se vad hon gör av det.
Vi kom överens om att hon fick cykla till lekparken, men att hon var tvungen att vända direkt och cykla tillbaka. Alltså inte stanna i lekparken. Flera ggr på vägen stannade hon och vinkade till mig. När hon kom fram till lekparken så skrek hon: Jag kommer nu mamma!!

Tre gånger fick hon förtroendet och det gick lika bra alla tre ggr. Jag berömde henne och hon var som en sol hela eftermiddagen. Likadant idag, så det känns så skönt när man vågar släppa lite på gränserna och ge det förtroendet.

Två kompisar kom hit på eftermiddagen idag och vi grillade hamburgare och åt ute. HÄRLIGT!!!

Nu skall jag ta en dusch och duscha bort grilloset....


Min stora tjej


Snodde min plats i solstolen


Elina cyklade iväg


Bebben hänger med oss när vi går ut


Engångsgrill på grillen


Hamburgarna slank ner snabbt

Kommentarer
Postat av: Speja

Kan tänka mig att hon växte minst en decimeter med det förtroendet! Vilken härlig eftermiddag ni hade.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback