Maja

I morse så skulle Elina ha med sig en lapp till skolan om att vi ändrar lite tider denna vecka.

Maja ville såklart också ha en lapp med sig så jag la fram en lapp, blev avbruten och när jag kom tillbaka till lappen och skulle skriva något så stod det  "MAJA" på lappen... Jag frågade Elina varför hon skrivit så "barnsligt" på lappen och hon var helt oförstående för hon hade minsann inte skrivit på Majas lapp..

Då hör jag en röst som säger: Jag har skrivit Maja där...

Öh.. Det var Maja som sa detta... Jag hade ingen som helst aning om att hon kunde skriva sitt namn, det är inget varken vi eller dagis har tränat på (jag frågade)

Däremot har hon lärt sig att skriva Maja på datorn och antagligen memorerat bokstäverna därifrån.
Gissa om jag blev stolt???


Kommentarer
Postat av: Morfar/ Pappa.

Maja kan en hel del, nu också skriva sitt namn. Jätteduktigt att ha tagit bokstäverna från datorn och "skrivit av" dem. Jättebra Maja. Kramar från Mormor o Morfar.

2009-04-21 @ 08:55:44
Postat av: Kattis

:-D Sååå duktig!

Kram K.

2009-04-21 @ 11:44:42
Postat av: Speja

Vad roligt när det har kommit så där "naturligt" - utan någon press.

Postat av: Mamma J

Men, vad kul!!! Bara så där, liksom! Det verkar hända en hel del med den unga damen just nu :).

2009-04-23 @ 20:30:47
URL: http://mammanj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback