Hjälpa till

Elina har börjat att visa intresse för att hjälpa till hemma, med allt från städning till laga mat. Så förra veckan när vi var ensamma hemma så gjorde hon stuvade makaroner och kötbullar till lunch. Vi passade på när bara vi var hemma för de övriga 2 i familjen gillar inte stuvade makkisar.

Nu när vi är lediga ska vi komma överens om vilka "uppgifter" som skall ingå i hennes veckopeng som hon så gärna vill ha ska vara.

Hittills har jag tänkt att det som ska ingå i veckopengen är:
Rummet ska vara städat (inkl bäddad säng)
Trevligt uppförande

Sen tänkte vi att hon skall ha möjlighet till lite "bonus" och de uppgifterna har vi inte kommit överens om än.




Hon klarade detta galant...



Kommentarer
Postat av: Hanna

Coolt, så duktig hon är!



Nu hör detta säkert till större barn, men du förstår; jag har tittat på Oprah W och hon kom med ett förslag som var rätt bra.

En vuxens timlön är låt säga 100:- för enkelhetens skull. Vi måste jobba i en timme för att tjäna hundra kronor. Så funkar principen för barnet med.

Nu är jag för trött för att gå in på detalj, men du vet ju hur vår lönesättning funkar - så jag blir nog bara långrandig och töntig om jag ska fortsätta dilla. Men du är säkert med på tankegången ändå. Det lät klokt iallafall, däremot vet jag inte ålder på barnet de tänkt det ska passa för. Men det lär ju iallafall en hel del gott om hur det verkligen funkar för oss vuxna.



svammel svammel.

Godnatt!

Puss =)

2009-04-11 @ 01:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback