Det hände något

Som sagt, det hände något igår....

Vi var på leklandet och lekte med Elinas tremänning och hennes mamma. Vi har inte träffats så många gånger och Elina är överlycklig eftersom hon är så släktintresserad.

Jag och A-C satt och pratade vid ett bord, Maja kom med jämna mellanrum för att kolla läget. Rätt vad det var så kom jag på mig att hon inte hade kommit till oss på ca 20 min och jag hade inte sett henne heller. Mycket ovanligt för att vara Maja.

Då får jag syn på henne i rutschkanan, hon åker och håller en annan liten tjej i handen...???!!!??!?!??!
Jag tänker att det är någon från dagis hon har hittat men det är en helt främmande tjej..

Hade det varit Elina hade jag inte reflekterat för hon hittar nya kompisar överallt, men lilla Majsan har aldrig tagit kontakt med barn (eller nån över huvud taget) hon inte känner, hon har heller aldrig tagit emot kontakt av okända så jag blev liksom förstenad. Efter ca 50 minuter kom hon till mig och sa att hon hade tappat bort sin kompis.

Jag frågade Maja vad kompisen hette och hon svarade: Jag vet inte men vi har jätteroligt..:-)

Pratade med mamman sen och berättade att jag var chockad och glad och flickan var 1 år äldre än Maja och de lekte ca 2½ timme och hade jättekul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback