Akuten

Majas hosta som började iförrgår blev bara värre och värre och när jag ringde 1177 så hörde hon Maja i bakgrunden och sa att hon tyckte det lät som krupp eller astma så hon rådde oss att åka till akuten...

Där tillbringade vi 5 timmar med en Maja som förvånade mig mer än vanligt... Enda gången hon protesterade och var som vanligt var när hon skulle dricka kortison.. Annars pratade hon med både sjuksköterskorna och läkaren och gjorde precis som de sa.. När det blev lite jobbigt för henne så sa hon att hon ville säga en sak till mamma.. Då viskade hon (ganska högt) till mig: Du är så söt mamma... eller Du är min bästa vän du mamma...

Vi hade Elinas kamera med oss och den snälla sköterskan tog kort på Maja när hon andades adrenalin i "ångmaskinen"
Jag lägger upp detta imorgon för nu är jag så slut och trött att jag ska lägga mig och gosa med min lilla Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback