Helgen.... (fortsättning)

Ja vi kom fram till Åkersberga tio minuter innan festen skulle börja vilken timing.
Vi la in våra grejer där vi skulle sova och sen väntade vi in övriga gäster och hann och prata lite med F & T innan alla andra kom. Det var välkomstdrink och vi blev väl ca 30 stycken till slut. Enda tråkiga/jobbiga var att det var såååååååå mycket mygg och jag fick en massa myggbett innan dörren stängdes vilket gjorde att jag fick huvudvärk/yrsel/illamående.....

Så jag drack ramlösa ganska länge innan jag tog mitt första glas vin.... Hade ju supertrevligt ändå så det gjorde inget.. Tog beslutet att jag skulle köra hem dagen efter så det blev inte så många glas vin för mig.

Vid tolvtiden trodde jag att jag skulle få gå och lägga mig för jag var så in i nordens trött, men jag fastnade i en diskussion med en värmlandstjej så vi satt och diskuterade och hade trevligt och då försvann tröttheten...

Klockan 04.19 hade jag dragit täcket över huvudet och lagt mig :-)

11.00 vaknade jag och sen åt vi frukost och hjälpte till och städa lite, innan vi satte oss i bilen...
Hälsade på P & C en kortis innan vi styrde vår väg hemåt.... Det var drygt att köra hem, men till slut nådde vi fram till farmor, mormor & morfar och fick krama och pussa på våra prinsessor... Som jag hade längtat...

Väl hemma var vi alla så trötta, men att slänga de i säng så fort vi kom hem kändes lite fel trots att klockan visade på läggdags... Vi myste och till slut somnade vi...

Jag kom då att tänka på en sak:
Åhhhh vad jag älskar att vara hemma.... Ordspråket "Borta bra men hemma bäst" är nog ett av de bästa tycker jag :-)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag är precis likadan!



Ibland bara längtar man bort för att få göra något utan barnen, för att komma hemifrån.



Men, åh vad underbart det är att träffa dem igen och få krypa in i sitt eget hus och stänga dörren om sig - mysa ner sig i sin egen soffa och bara njuta av sitt eget!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback