Veckan

Första veckan med en kissemiss i huset har varit bra, kissemissen syns inte så mycket för hon är fortfarande lite skygg för oss men det går framåt hela tiden. Hon sover i vår säng eller Elinas till Elinas stora glädje...

I måndags var Elina till tandläkaren och snälla snälla morfar följde med henne eftersom jag glömt bort att ändra tiden pga av ett möte på jobbet. Snälle morfarn skjutsade Elina till mitt jobb sen och hon satt snällt och lyssnade i 45 minuter på 4 vuxna som pratade post..

Sen fick hon följa med mig ner i produktionen en liten stund och fick t.o.m hjälpa till lite.. Hennes favorit på mitt jobb som heter Fredrik pratade med henne så hon blev lite röd i ansiktet... Förra gången (för ett år sedan) var hon med på mitt jobb och vi satt och fikade med Fredrik och några till. Jag fick ett telefonsamtal och Elina satt kvar. Han pratade med henne och lyssnade när hon läste ur Aftonbladet. Just det att han pratade med henne som en "vuxen" och inte bebisspråk (om ni förstår vad jag menar) gjorde att hon föll pladask för honom.

Igår var jag på en föreläsning,
Värmlands Idrottsförbund  fyller 100 år och Sisu Idrottsutbildarna hyllade detta genom att bjuda på en Jubileumsföreställning med Stefan Holm och hans mentale tränare Christian Augustsson om deras samarbete under Stefans karriär. Det var mycket intressant och roligt, 3½ timme gick jättesnabbt.

Idag har jag haft en ledig dag, och det har varit underbart. Elina hade en kompis här och när Mats kom hem så åkte jag och Maja in till farmor och fikade. Sen handlade vi och åkte hem.

Förra veckan var ju Elina sååååå jätteledsen för att hon inte kunde gå med granntjejerna på Hallowenrunda, och kl 20.00 idag ringde det på dörren och granntjejerna skulle gå idag också. Jag är ju inte riktigt förtjust i detta, men efter att ha gått igenom vad jag inte tolererar så släppte jag iväg en lycklig Elina som kom hem 1 timme senare iskall och jättetrött. Somnade på 1minut...

Här är några utvalda favvobilder från veckan som gått


Här hittade vi Bebben första natten hon sov hos oss, en lycklig Elina väckte mig 03.30 för att berätta att han låg hos henne... Vi hde tagit kort på kvällen innan för att kunna visa henne att hon hade legat där.


Maja har sovit extremt dåligt senaste veckan, om det beror på timmen vi drog tillbaka vet jag inte men mörk under ögonen har hon varit hela veckan....
Men det ser lite konstigt ut ändå, hoppas bara att det inte är allergi :-(


Elina gungade i kompisgungan på skolan och slog sig lite...


Så här såg häxan Elina ut





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback