Veckan som gått

Summering av veckan som gått...

Veckan började med ett maratonpass 14-02, så när jag skulle hämta barnen 13,30 på tisdagen var jag ganska trött. Maja var förvirrad när jag kom för hon är inte riktigt bekväm med att man hämtar på andra tider än hon är van.. Med några få undantag så lämnar vi 7,30 och hämtar 15,30 och andra tider blir liksom fel för henne...

Dagen efter att Maja hade rivit sin kompis hade hon och en annan liten bustjej klättrat upp och hämtat saxar för att sedan klippa sönder alla andra barns namnlappar på sina lådor...
Inte för att jag tycker att det är kul att hon klipper sönder saker, men då blir jag mer full i skratt för det är ju mer busstreck. Att hon slår/buttar/river gör liksom mer ont i en... Man vill ju att barnen ska vara snälla..

Minns att Elina var i exakt samma ålder när hon också hade en sån här period, hon började bitas (det har inte Maja gjort än peppar peppar) och blev allmänt busig under en eller två månaders tid innan det bara slutade.

Glädjeämnet för veckan var när Elina hade med sig sin självutvärdering som hon och hennes lärare gjort tillsammans inför utvecklingssamtalet vi snart ska ha. Där stod det bara massa positiva saker, som att hon är ordningsam och rädd om sina saker. Det känner jag tyvärr inte igen, för här hemma är hon slarvigare än slarvigast.. En annan sak var att hon ofta får hjälpa sina klasskamrater när de kört fast och inte kan sin matte, svenska eller vad det nu kan vara.
Stod också att hon kan bli otroligt ledsen om hon inte förstår eller om saker "plötsligt" händer.. Hon är som Majsan, rutiner är viktiga och hon vill helst vara förberedd på det mesta.

Igår kväll sov Elina hos sin farmor för de skulle på teater, samma teater skulle jag och Maja på med S och E. Men Elina ville vara hos farmor. Då får hon full uppmärksamhet i ett dygn och farmor och hon spelar spel och myser.

Maja somnade 22,30 igår kväll och tyckte att det var dags att gå upp 06 i morse........ Men teatern gick bra faktiskt.
Efter teatern så åkte vi raka vägen hem (eller en krokig omväg förbi McD först) för att Bebben skulle ju komma. Maja blev mest glad för att det var hennes favvofröken på dagis som kom och levererade katten.

Än så länge verkar det gå bra, hon är inte så bekväm men kommer med ett mjau så fort man ropar på henne. Hon har både ätit och kissat på lådan. Hoppas, hoppas att jag inte är allergisk längre. Det har ju gått så bra i många år nu.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja, det där med att barnen är på ett sätt i skolan och på ett annat hemma känner jag igen. Min dotter får också bara lovord på utvecklingssamtalen i skolan, men jag känner inte riktigt igen det beteendet här hemma. Undrar varför det är så egentligen?

Postat av: Jessica

Jag lovar att hålla tummarna för att allergin är borta + att jag håller med dig om det där med busstreck - det är en heeelt annan sak :).

2008-10-28 @ 18:35:43
URL: http://mammanj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback