Lördag

Igår började vi dagen med att åka och hälsa på bekanta och deras små gullepluttar... Vi åt korv med bröd och fikade. Barnen lekte och Maja var helt salig för F hade en sån säng som hon önskar sig. Vi var nämligen på IKEA och åt lunch i fredags jag och Maja och då fick jag dra henne ifrån den här sängen. Givetvis ska hon ha sängtältet över.... Hon fyller ju år snart så vi ska nog ha en sån till henne tror vi...

Sen åkte vi hem och Elina pös iväg till en kompis och jag och Majsan var ute i trädgården och kratta lite löv, gungade och sjöng. Mats var ute på promenad och när han kom tillbaka så hade han varit nere vid älven och jag blev sugen på att åka dit och fota lite. Vi åkte ner och jag tog några kort, men det blev inte så bra som jag hade tänkt...

Kvällen spenderades framför teven och fotoboll naturligtvis, Zlatan gjorde inte det där hattricket jag har hoppats på idag heller men han skötte sig bra tycker jag. Däremot tyckte jag att spelet var långt mycket roligare att titta på nu och hoppas att de flesta som var med får chansen igen, vi klarar oss utan flera av de skadade tycker jag. Elina hade svårt att bestämma sig för om hon skulle hålla på Sverige eller Ronaldo. När de flesta av Elinas tjejkompisar är "kära" i sötnosar som Måns, Ola, Danny osv så är Elina helt galen i Cristiano Ronaldo :-) I somras följde hon hans matcher med stora ögon hihi.

Här är några utvalda foton från igår!


En liten ensam stackare hittade jag i trädgården


Kom då mamma vi ska gå nu.........


Lingon


Vackert nere vid älven...


Samma bild när solen sken starkt på träden, det var vackrare än jag lyckades fånga det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback