Helgen

Igår styrde vi bilen mot Malmköping för att åka på 70-årskalas. Mats moster fyllde år och jag sa redan tidigt i våras att jag ville åka dit. Hon är en sån underbar människa och Elina älskar henne så hon följde också med. Eftersom Elina är så social och älskar att träffa nya människor så tyckte vi att detta var perfekt för henne.

Maja fick stanna hemma hos mormor och morfar, hon är ju tvärtemot sin syster inte alls så social och hon skulle mest tycka att det var jobbigt så att stanna hos mormor och morfar var hennes kalas den här helgen (mysa, äta godis, åka till badhuset mmmm hon var i himmelriket) När jag läste godnattsaga för henne sa hon till mig att hon nog måste åka till mormor och morfar för de längtade nog efter henne nu när hon hade åkt hem :-)

Åter till vår resa, när vi kom dit så var Elinas tremänningar där två killar på 6 och 8 år och sen såg vi knappt henne på hela kvällen. Jo när spelmännen drog fram fiolerna och det blev dans förstås. Hon dansade med i olika danser med de vuxna, dansade ensam på dansgolvet med sin 6-åriga tremänning och med kusin Marcus..

Idag när vi skulle åka hem så var hon så ledsen, hon ville inte skiljas från sina tremänningar.
Vi sa till henne att till sommaren ska vi åka upp till deras nyinköpta sommarställe i Dalarna så kan de leka länge, men hon ville åka med dem hem nu......hihi

Vi sa till varandra jag och Mats flera flera ggr igår att såna här saker borde man göra oftare med Elina, hon älskar verkligen att träffa nya människor.

Jag slogs också av hur olika ens barn är.... De bor i samma hus, är uppfostrade på samma sätt (ja i det stora hela i alla fall) men är sååååååååååååååå olika.

Ja ja vi har haft en underbar helg hela familjen, för Maja hade längtat efter oss men bättre ställe att vara på än hos mormor och morfar finns nog inte. TACK MIN ÄLSKADE MAMMA OCH PAPPA FÖR ATT NI ALLTIS STÄLLER UPP!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja, det är häftigt det där - att se hur olika de blir trots allt.



Du kan tänka dig här då, med tvillingar som är totalt olika varandra i precis allt du absolut kan komma på. Allt från utseende till sätt, till åsikter till - ja, allt! Då märker man hur mycket som är medfött ändå.

Postat av: Eva

Hmmm....skrev ett långt inlägg om att mina barn är helt olika de med, men rätt som det var så försvann inlägget ut i cyberspace och jag orkar inte irra efter....

2008-10-23 @ 14:06:42
URL: http://evesplace.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag har faktiskt bott i Malmköping och fick lite minnesbilder när du skrev om spelmännen... =)

2008-10-23 @ 22:53:06
URL: http://aragornsfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback