Ändrat sig

Elina ändrade sig i sista stund i elevens val... Hon velade fram och tillbaka ganska länge och valde bort praktiskt matte. Anledningen till det är enligt henne själv denna motivering:
"Jag är ju så himla bra på matte, så det kanske är bättre att jag gör något annat" Ja självfötroendet är inte inget fel på hihi, men hon har ju rätt. Hon är jätteduktig.

Hur som helst blev det heller inte dans och teater som de flesta andra tjejerna valde, vi pratade igår om att hon skulle läsa igenom vad allt handlade om och välja det hon själv allra helst ville utan att lyssna på vad andra ville. Så valet föll på Naturdetektiv, vilket är helt naturligt eftersom hon älskar att vara ute.
En kommentar från henne i somras när vi köpte Nintendo Wii som hon tyckte var så roligt hemma hos en kompis. Jag frågade henne varför hon så gärna ville ha det när hon aldrig spelar på det:
Svaret kom snabbt:
Men jag vill inte sitta INOMHUS och spela, jag vill vara ute..... Vad svarar man på det? Jag är överlycklig så länge hon har den inställningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback