Kalas och svedda ögonfransar

Ja idag var det så dags att öppna dörren för övriga vänner och släkt som ville fira vår lilla solstråle.
Mormor, morfar och farmor dök upp vid 11-snåret och bullarna var då fortfarande varma och det luktade hembakat i hela huset. Maja fick presenter och var överlycklig. Mormor hade köpt kläder och farmor en stor fin bok med djurillustrationer + ett fint förkläde.

Vi fikade och åt tårta, Majsan skulle blåsa ut ljusen men det gick inte så bra så Mats skulle hjälpa henne att blåsa. Det gick inte heller så bra så Majsans ögonfransar blev lite svedda och hon fick lite ont.
Hur som helst blev tårtan jättegod och det tyckte alla.

När de hade åkt, så fixade vi mat köttbullar och makaroner som slank ner utan problem. Sen försökte vi vila lite för trots att Maja sov till 8 i morse så är det tufft att fylla år med huset fullt i folk. Maja ville inte vila, men själv lyckades jag slumra till för jag vaknade av att Maja var 2 cm från mitt ansikte och sa -Mamma jag pratar med dig!!!

20 minuter senare plingade första gästen på dörren och sen var det full fart till halvåtta på kvällen.... Hyperaktiva av sockerchock var det liiiiite svårt att få dem att lugna ner sig och sova... Men vi ville ha dem i säng tidigt för Elina ska ju till skolan imorgon. Maja och jag är lediga men vi skulle montera hennes nya säng ikväll efter att hon somnat så vi ville inte att klockan skulle bli för mycket.

Meeeeeeeeeeeeeeen, både Mats och jag lyckades somna med barnen så nu är klockan 23.00 och sängen är halvfärdig... hihi

När jag la Maja så frågade jag henne om hon var nöjd med sin dag och hon svarade mig:

Jag blev så glad när Elliot, Filip och Filips pappa kom :-) Filips pappa är en favorit hos Maja och det speciella med det är ju att Maja har gillat honom från första gången hon såg honom. Lite speciellt eftersom Maja inte pratade med någon okänd (knappt såna hon kände) när hon träffade honom första gången. Han var dessutom den första hon sprang och kramade när familjerna S och M skulle åka... Elliot fick sig en kram sen också men ingen annan :-)

Nu ska jag nog gå in och titta på Mats när han fixar klart sängen... Kram till alla som var här och förgyllde dagen och kram till er som av olika anledningar inte kunde komma - hoppas vi syns snart!

PS. Annika, jag summerar presenter imorgon när hon fått våra presenter DS.

Som vanligt, här kommer lite foton från dagen:


Första gästerna anlände


Fint förkläde från farmor


Maja showade lite, ni ser att Maja fick ett par rosa skor som hon önskat sig


Tårtan... efter att ögonfransarna blivit svedda


Fult fågelbord, men vackra fåglar som fått lite bröd


Kakfatet


Spel

GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback