Spännande i trädgården

Idag var en sån där alldeles underbar dag, tvätt på torkvindan, underbart väder och man bara tog dagen som den kom. Egentligen skulle jag ha varit i Örebro lör-sön och varit med på ett milslopp som mitt jobb anordnar. Var med förra året och det var fantastiskt kul.
Men jag har ju inte tränat nåt och det har varit så mycket runt omkring mig sista månaden så ju närmare den här helgen det kom desto mer stressad blev jag av att vara hemifrån två dagar.
Pratade med en underbar arbetskamrat i torsdags och jag sa att jag måste ta mina signaler på allvar, jag är helt slut i hela kroppen.... Hon förstod och jag bestämde mig för att avstå, hade dessutom tur att det var en som ville ta min plats så jag slapp betala.

**********

Åter till den underbara dagen idag, Majsan vaknade 8 och vi tog det lugnt tills hon och pappa åkte in till stan för att hämta Elina som sovit hos farmor. Då passade jag på att dammsuga och fixa i ordning på altanen. När de kom hem så premiär-åt vi ute på altanen, såååå mysigt.
Denna helgen var precis vad jag behövde, inga måsten och krav bara lugnt och mycket utomhusvistelse.

**********

På eftermiddagen skulle jag fota äppelträdet som blommar och fick syn på en geting i en blomma. DET vill jag ta kort på och så gjorde jag det. Gick runt och fotade från olika vinklar och kom tillbaka till getingen och den var kvar och satt så stilla, nästan hängde...
DÅ upptäckte jag att den var attackerad av en vit spindel som inte syndes i den vita blomman när jag fotade första gången.... :-) Sen tillbringade jag lååååååång tid och fotade denna händelse så grannarna trodde nog jag var galen..

När sen Elinas kompis föräldrar kom och hämtade sin dotter berättade jag detta och de som inte är ett dugg intresserade av varken natur eller fotografering tycker nog jag är lite konstig :-) Jaha sa hon och sen skrattade vi. Jag ska tilläffa att detta är underbara föräldrar, har bara inte samma intresse som mig:-)

**********

Nu är jag redo för en ny arbetsvecka och har nog aldrig känt mig så utvilad som nu... Sköööööööönt

image70

Kanske är det ingen geting, men jag kallar den det för att jag inte vet vad det heter annars :-)
Är det inte fantastiskt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback