sjuk

Inatt vaknade jag av att Maja låg bredvid mig.... vände mig om för att krama henne och höll på att bränna mig... Hon var het som en kamin. Hade det på känn igår kväll för hon hostade så otäckt och ville sova trots att vi hade släkten här och det brukar hon inte vilja göra.

Tog tempen och den stannade på 40.1 så hon fick en alvedon. Sen ville hon ha välling men orkade inte dricka så hon fick lite saft istället och jag berömde henne och sa att det var bra att hon drack nu när hon är sjuk.

Vi låg en stund till och hon ville ha lite dricka (som i detta fall är kolsyrat vatten) och det fick hon.
Efter första klunken sa hon: Du måste säga Bra tjejen och så sa jag det.
Efter andra klunken sa hon: Du måste säga Bra hjärtat och så sa jag det
Efter tredje klunken sa hon: Du måste säga Bra älskling och så sa jag det
Efter fjärde klunken sa hon: Du måste säga Bra prinsessan och så sa jag det

Sen var hon nöjd, så nu vet ni vilka namn hon kallas för ibland. De andra mindre roliga smeknamnen hör hon aldrig de väses fram i argt tillstånd ;-)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Guuuu så go hon är!
Hoppas hon snart mår bättre, mitt lille hjärtegryn till prinsessälskling!

Puss på er!

2008-05-21 @ 19:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback