Min olycksfågel

Hej,

Idag ska jag skriva kapitel 100 i Majas bok om hennes olyckor.

För er som läser här och känner oss så vet ni att jag har ett helt fotoalbum med bilder på blåtiror, fläskläppar och andra bulor på Majsan.

I morse busade hon och Elina och Maja sprang in i gästrummet, där låg det kvar ritpapper på golvet efter att Elina gjorde en bok till morfar i födelsedagspresent.
Maja halkade på dessa och jag hörde bara ett brak och ett illvrål...

Sen satt hon i mitt knä länge och grät och det visade sig att hon slagit sig på hakan. Hon är ju ett ganska tåligt barn trots allt men hon grät ganska länge och senare på dagen klagade hon på värk i hakan och i huvudet. Det gör en ju lite orolig men för övrigt så är hon pigg ändå...

Nu på eftermiddagen så kräktes hon och jag blev genast orolig och ringde sjukvårdsupplysningen, hon sa att hon trodde det gått för lång tid mellan slaget och kräkningen för att det skulle vara hjärnskakning men gav mig råd om att hålla koll på henne så hon inte blir slö.

Men det verkar inte vara magsjuka och hon är inte speciellt slö (förutom att hon är dödstrött) så vi får väl se hur det slutar....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback