Älskade mormor

Detta inlägg vill jag tillägna min älskade mormor som just idag för 5 år sedan på sin födelsedag somnade in för gott.

image69

Åh mormor om du visste hur mycket jag saknar dig, jag vill ha dig hos mig och prata med som vi brukade göra... Jag minns när jag och några kompisar lekte med hissen i ett höghus och jag klämde fingrarna. DU fick följa med mig till akuten och vi satt där och skrattade och pratade och när den danske doktorn kom och sa till mig: Jag är förbannad... jag blev livrädd och när han gick ut började jag att gråta. DU förklarade att han hade sagt att han skulle lägga ett förband... Oj vad vi skrattade, vi tjöt av skratt och han tittade konstigt på oss när han kom tillbaka...

Det finns många fina minnen som jag bär med mig varje dag, och idag tänker jag på dig med glädje och värme.

Jag är också glad att du är lyckligt ovetande om allt som hände efter att du somnat in, för du hade inte gillat och accepterat det vet jag.

Men ibland blir jag lite osäker på om du ändå vet för när de värsta åskovädren dånar över oss brukar jag skratta och tänka att nu har du fått veta och är sådär arg som bara du kunde vara när du tyckte nåt var fel....

Vart du än är nu MORMOR så Grattis på födelsedagen och hoppas att vi på något sätt, någon gång får chansen att träffas igen och då ska du få veta allt, jag lovar.
Då ni kära vänner kommer det ett oväder som världen sent ska glömma ;-)

JAG ÄLSKAR - SAKNAR DIG MORSMORS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback