vimmerbybilder

Hej,

Som sagt vi hade tre underbara dagar (med undantag första kvällen då jag var redo att åka hem, men det löste sig).
Vi besökte först Gränna och kom precis när de kokade och vi fick se när polkagrisar gjordes. Maja hade ingen aning om vad detta betydde så i bilen förklarade jag att det var godis som hette polkagris och att vi skulle se när detta gjordes.

Hon ringde till Mats (som åkte med Kjell) och sa att vi skulle åka och titta när grisarna gjorde godis :-)

Sen kom vi fram till stugan och alla var trötta och slitna inkl barnen... I en liten stuga med 6 stycken så blir det lätt irriterat och Elina skulle väl visa sig tuff eller nåt inför Michelle, så det blev en timmes tjafs men sen var Elina en liten ängel resten av tiden. Hon och Michelle kom överens utan bråk och tjafs hela resan.

Att komma till
Katthult var häftigt, man kände igen sig och när jag kom hem var jag tvungen att titta på en Emilfilm och Elina och jag pekade hejvilt om att vi hade varit där...

Här kommer lite utvalda bilder från resan, vill ni se fler så kolla in min bilddagbok


Elina och Pippi sjunger


Majsan kollar in, är det verkligen Pippi?


Rasmus på Luffen - min favvo


Elina täljer, nu har hon fått en egen kniv och ska till Morfar i Snickeboa och tälja


Maja testade att kasta boll = ingen vinst


Starka Elina


Ronja och Lill-Klippen


Karlsson på taket
Elina och Michelle mötte Karlsson och han ville smaka på Michelles glass. Hon sa nej och han sa surt - din snåla lilla unge... Detta berättades flera gånger av Elina och Michelle


Madicken såg söt ut...


Katthult, visst är det vackert...?


Elina och Maja vevar där de försökte veva ur Linas tand


Brädan där Emil kröp över till matboden


Så nu ska vi hälsa på en kompis som jag inte sett på länge.... See you!




Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

haha oj hur har du missat deT? :P hehe



hej på dig! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback