Nationaldagen

Idag hade jag tänkt att vi skulle åka in till stan för att fira nationaldagen.
Men så ringde en gammal kompis till Mats som vi inte träffar alltför ofta och ville komma och hälsa på, sen en annan kompis till Mats som också kom. Svärmor ville också komma på besök och eftersom jag tycker det är så trevligt med besök så var valet inte så svårt, vi stannade hemma helt enkelt.

Elina tog hand om G:s lilla söta dotter och de lekte och hade trevligt. Vi fikade, pratade och åt mat tillsammans.

Sen åkte Mats och Elina in för att hälsa på pappa/farfar och jag och Majsan mötte upp moster på IKEA för jag skulle shoppa lite. Tyvärr blev jag osäker på om det skulle få plats i bilen (nej inte lilla bilen haha) så det blev shopping för 75:-

Sen hem och då kom en kär vän till mig och hans flickvän och hälsade på, så idag har vi nog haft alla besök för den här sommaren här hahahaha

Sent omsider så grillade vi och tittade på Dagen D på tv. Jag som aldrig har varit intresserad av andra världskriget eller andra krigshistorier blev lite sugen på att läsa någon bok om det nu.

Någon som vet om det finns någon lättläst Faktabok om 2:a världskrigen för en som är intresserad men ändå inte vill läsa tunga historieböcker?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Låter hur trevligt som helst med alla dessa besök :).



Och ang böckerna - jag läser själv aldrig riktiga faktaböcker så där - men älskar att läsa skönlitterärt som är historiska, om man säger så. Ja, där man lär sig medan man läser. Nu kommer jag inte på en enda sådan ang det du frågade om (framför allt för att jag själv lite håller mig från att läsa om andra världskriget, jag gillar det inte bara) - men ett helt färskt exempel för mig själv är både "Flyga drake" och "Tusen strålande solar" eftersom jag under tiden medan jag har levt mig in i deras fiktiva levnadsöden, har lärt mig en hel massa om Afghanistan och dess historia. Så är de bästa böckerna, tycker jag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback