Jaha?!

Åh som i ett nafs så försvann mina barn hemifrån, vad ska jag hitta på då?
Hehe, det finns massor att göra men vill jag det? Har i alla fall monterat in mina nyinköpta grejer till garderoben.. Det blir bara bättre och bättre....

En liten historia om att vara barnledig kan jag i alla fall bjuda på innan jag hittar på nåt i min ensamhet.

"Första gången Mats och jag skulle vara ensam över natten när Elina var liten så njöt vi första timmen av att bara vara vi t vå... Sen började vi liksom vandra omkring och vara rastlösa på nåt konstigt vis. Vi njöt inte direkt och fick liksom inget gjort.. Så höll det på ända tills vi kom på att vi kunde titta på de 2 första timmarna som vi redan hade hunnit spela in. Vad vi tittade på??? Elina så klart... DET var vad vi gjorde första gången vi var ensamma vi två efter att Elina fötts :-)"

Det är lite samma sak varje gång man blir barnledig om man bara ska vara hemma.... Man njuter en stund av ensamheten och tystnaden och tänker guuuuuuuuuuuuuuud vad skönt det ska bli... Men efter ett tag så är det inte lika roligt längre och i alla fall jag ringer oftast flera gånger och låtsas att det var nåt jag glömde att säga bara för att få höra Elinas eller Majas röst...

Hugaligen vad jag älskar de där små prinsessorna, den kärleken går liksom inte att beskriva.
Innan jag skrev detta inlägg så var jag inne i njuta-fasen.... men nu får jag nog slå en signal till syrran och säga att jag glömde tala om att jag köper med tomater eller nåt till lunchen imorgon ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback