Allsång

Nu har vi varit iväg på allsång och det var lyckat värre... Majsan satt still ganska länge, men eftersom vi hade platser långt ut kunde hon gå ut på sidan och dansa lite... Sen gick hon och ställde sig längst fram en stund och hade lite egen show.
Mannen med min drömkamera (D300) fotade henne och skrattade för hon är verkligen i sin egen värld när hon dansar och sjunger.

Elina satt med allsångshäftet i högsta hugg och försökte hänga med i de texterna hon inte redan kunde... Detta var absolut något för Elina för hon sjöng och gjorde alla rörelser och brydde sig inte om något annat. Dessutom var ju Marie Picasso där och Elina gillar henne jättemycket.

Efteråt så fick man ställa sig i kö för att få autografer och vi köpte en CD.skiva som Elina skull få signerad.
Kön var lång och Elina stod jätteduktigt i kö och helt plötsligt så gick kön framåt väldigt fort och farmor stod och fixade autografer åt Maja och jag jagade Maja (surprise) vips så var en hel familj före Elina som inte riktigt hängde med.....

Farmor tog tag i dem och sa att så gör man inte, såg de inte Elina??? De sa att de inte alls hade smitit före. Sen gick farmor och Elina och skulle få Kling och Klangs autografer medans jag stod kvar och höll platsen. Då hör jag bakom mig:
Konstigt, nyss var den där tanten så förbannad och nu går de ur kön, de ska inte tro att de kan komma tillbaka igen....

Då vände jag mig om och sa att jag står kvar här och passar platsen för min dotter ville ha de autograferna hon skulle få när ni smet före henne...
Vi smet inte före någon alls!!! sa hon skitsurt
Då tänkte jag säga att det var konstigt att de vi pratade med som stod framför oss helt plötsligt inte stod framför oss längre, men jag lät bli för jag ville inte sjunka till deras nivå.

Hade det gällt mig hade jag knappast brytt mig, men de buttade nästan omkull Elina när de stormade fram och hon stod ju där så snällt och såg jätteledsen ut när de smet före.
Jag lär ju henne att vänta på sin tur.

Sen stod de där och muttrade och ältade detta, hennes man kom till slut och då berättade hon allt jättehögt igen och svärmor vände sig om och stirrade på dem, mannen såg som om han tänkte mörda mig sa hon... hihihihihi

Hur som helst så var det underbart kul och här kommer lite bilder från kvällen....


Prussiluskan


Kling


Ayla med stor mage


Henrik


Marie Picasso


Elina hänger med


Maja gick fram och showade lite


Allsångsavslutning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback