Skridskor

Förra söndagen var vi på allmänhetens åkning och åkte skridskor för Elina fick ju skridksor i födelsedagspresent och nångång måste hon ju få åka, Maja fick prova men vi hittade inte de bra skridskorna så de hon hade var för stora och det gick inte alls bra.
I onsdags så var vi på skridskoskola och Elina åkte oavbrutet i 50 minuter medans Maja hängde som en spaghetti på mig som hade snörat på sig sina gamla skridskor som var för små och bambi på hal is verkade ändå ganska duktig i jämförelse.....

Men så hittade vi de skridskorna som Elina lärde sig på och vi åkte till Mariebergsskogen igår för att prova. Jag hyrde ett par skridskor i rätt storlek och det var JÄTTEKUL! Maja var lite osäker till en början och när farmor kom och tittade så ville hon leka i lekparken. Efter en stund ville hon åka igen och det som jag trodde skulle bli en timmes åkning blev till 2½ timme.... Elina tog några små pauser och när vi till sist skulle gå av isen så fick Maja ett utbrott som jag aldrig sett förut... Hon ville åka "meja fiskor"

Så nu ska vi strax packa in oss igen och åka idag med :-)





Kommentarer
Postat av: Hanna

Riktigt imponerad av er alla tre!

- kanske särskilt impad av mamman som åker skrillor och filmar samtidigt!
=)

Puss

2008-01-28 @ 22:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback