Helgen som gick....

I fredags var jag ledig och skickade Elina till skolan och Majsan till farmor. Tänkte mig en "ensamdag" för att städa och plocka lite härhemma. ipoden i örat sprang jag omkring här hemma och städade och fejade. Inte hann jag klart allt jag ville men jag hade det mysigt i alla fall.

Halvtvå hämtade jag Elina och två kompisar i skolan. Vi skulle ju egentligen ha lussat på jobbet men det blev inställt.

Elina var på uruselt humör och fick komma och sitta hos mig en stund, var ju tvungen att få henne att förstå att det funkar inte att ha med kompisar hem och sen vara sur och otrevlig så fort de inte vill göra som hon vill. Men 3 tjejer i den åldern är inte alltid så lätt.... Men när de fått pannkakor i magen steg humöret och de hade rikitgt roligt resten av kvällen.

Majsan kom hem efter en heldag hos farmor och de hade haft det så mysigt så mysigt.. Hon och jag tog ett bad, vi bubblade och skummade och sen åt vi kvällsmys innan det var dags för Idolfinalen... Elina kämpade men orkade inte ens första delen av Idol så jag hejade på Kevin åt henne som jag lovat. För mig spelade det inte så stor roll, men han är grymt charmig.

På lördagen så skulle vi äntligen träffa Familjen E för att fira deras dotter Z och Maja. De var sjuka när Maja fyllde år och Z fyller på ett mycket dumt datum när man är kompis med en som jobbar på posten ;-) Hon har alltid fått vänta tills efter julen för att bli firad av oss, men i år skulle det bli annorlunda. Egentligen bestämde vi ju förra helgen men jag var ju sjuk i en vecka och orkade helt enkelt inte.

Vi började med att gå till en kulle i närheten av dem för att få åka lite pulka nu när det äntligen är snö... Sen fikade vi och bytte presenter. Maja fick en prinsessklänning som var rosa och då var Maja i himlen sen.......

Söndagen tänkte vi åka skridskor, men eftersom isbanan här i närheten inte var spolad så drog vi till pulkabacken istället. Lika roligt det och vi var ute i nästan 2 timmar, innan vi gick hem och lagade mat.

Nu idag är jag ledig, eller jag börjar jobba 22.45 ikväll.... Sen är det fullt ös ända fram till 06.45 på måndagmorgon den 22:e......

Barnen gör sista dagen på skola/dagis nu på fredag och är lediga ända fram till 7 januari.... Gööööööööööööött.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback