Elina

Vi skulle läsa ett kapitel ur Barnens bibel och titeln på kapitlet hette nåt i stil med att man var rik men ändå fattig. Jag förstod ju budskapet och la ner boken och frågade Elina vad rik betydde för henne. Trodde hon skulle svara att man har mycket pengar och saker och tänkte då förklara vidare för henne att pengar inte är den enda betydelsen av rik.
Vad svarade då min kloka lilla Elina? jo så här:

-Att jag har min familj sa hon och kramade mig hårt........


Vad har jag gjort för att förtjäna denna underbara lilla varelse? Snuttegumman så klok...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag tror helt enkelt att ni har sunda värderingar hemma hos er - det brukar (oftast) smitta av sig på barnen :). Så, sug åt dig allt du kan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback