"petingstick"


Foto:
Lennart Falk Anticimex

Idag på friidrottsträningen blev Elina "petingstucken" Jag kan inte låta bli att använda Majsans ord för geting....
Oj vad ont hon fick... Hon titta på mig och sa att hon aldrig mer ska säga att man ska sitta still och inte vara rädd för getingar...
Jag fick kalla kårar.... Min pappa har ju varit nära att dö en gång och jag känner mig aldrig säker när någon i min närhet får getingstick....
Men hon hade ont en stund och sen hoppade och sprang hon som vanligt... Puh...

Nu är det kvällsmat sen ska barnen i säng!!




Kommentarer
Postat av: Jessica

Stackars Elina! Getingstick är inte roligt! Jag har inte varit så dålig som din pappa, men svullnat rejält ändå när jag blivit stucken. Så, jag har en rätt rejäl rädsla för att något av barnen skall stickas - i munnen eller något annat dumt ställe... D råkade dricka en för några veckor sedan. Han som alltid är så noga, glömde bort sina egna råd och drack öl direkt ur en burk - och vips blev han biten på insidan av kinden. Och vi var på landet - en bit från ett sjukhus. Gissa om jag bevakade honom noga de närmaste timmarna, för att se om han började reagera - eftersom jag vet att det tar en stund innan man hade hunnit in till en läkare... Hu! Som tur var så reagerade han inte alls!

Postat av: Hanna

Huuuu för getingar.

När jag var liten trampade jag i ett jordgetingbo, och blev stucken av mellan 20-40 stycken. Det kändes..... Halva jag svulnade upp.

Ryser av bara tanken....



Men om jag börjar kalla dem för Petingar så kanske jag inte ryser lika mycket! ;-) Det låter bara för gulligt!!!!

2008-08-21 @ 21:59:36
Postat av: Helena

Jessica: Vet inte om du sett hur jag såg ut efter ett myggbett i Bulgarien, men jag är känslig kan man kanske säga ;-) Så när jag fick getingstick förra året så fick jag panik och satt med både mobil och vanlig telefon i högsta hugg för att ringa direkt om jag skulle känna nåt... Men jag verkar faktiskt inte vara så känslig för getingar tack och lov.



Hanna: Ja visst är det gulligt, hon kallade det för peking först men nu är det peting...

2008-08-21 @ 22:18:40
URL: http://ploppimoj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback