Mysdag

Idag så gick Elina till skolan själv (utan mig) tillsammans med grannarna. Hon är såååå stor nu att det nästan börjar kännas jobbigt att hon kan klara sig utan mamma *snyft* Nä där är vi inte riktigt än som tur är.

Majsan och jag åkte in till stan för hon skulle vara hos farmor när jag lämnade plasma för första gången på nästan 5 år. Hade jag fått gissa själv hade jag gissat på 3 år, men det har alltså gått 5 år sedan jag var där sist.

Farmor tyckte att jag skulle åka hem och göra något för mig själv efter plasman och det tackar man inte nej till.. Sagt och gjort, jag åkte hem och visst gjorde jag något för mig själv - nämligen städade... hahahaha vad typiskt tjejigt va?

Men vilken avkoppling det är att städa när man är helt själv, med ipoden i örat med högsta och bästa musiken... Sen lagade jag mat som var färdig lagom till Svärmor, Maja och Elina kom...

Vi åt och kolla på Klüft och mös hela eftermiddagen, farmor berättade att hon skulle åka till IKEA och jag och Elina var sugen på att hänga med. Säkert Maja också men hon fick vara hemma med pappa. Ja hon fick åka med in till stan där vi mötte upp "Mast" som Maja uttalar sin fars namn.

Vi andra gick på IKEA jättelänge och Elina shoppade lite för egna pengar och var hur nöjd som helst. Väl framme i kassan fick vi betala till vår IKEA-favorit Hunny-bunny och lyckan var gjord :-) :-)

Nu sover barnen, Elina säkert något oroligt eftersom hon ska med "Mast" på fisketävling imorgon, för andra gången hon längtar så hon håller på att gå åt... Klockan är ställd på 05:30 :-O

Kommentarer
Postat av: Eva

En helmysig dag verkar ni haft. Och det var verkligen typiskt tjejigt att ta sin lilla egentid till att städa - det skulle jag också ha gjort... ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback