Lördag 16 aug

Igår var det 31 år sedan den store kungen gick ur tiden - Elvis Presley. Jag var 6 år och minns det faktiskt. Minns inte att just Elvis Presley dog men minns känslan av att alla var ledsna för någon stor person hade dött. Synd på en sån fantastisk sångare.....

***************************

Annars var det en alldeles vanlig lördag, Elina och jag hade bestämt oss för att gå ut på en promenad med våra ipods, hon tycker det är såååå roligt. Men när vi började göra oss i ordning för det så ringde Y och var på väg hit med sina vovvar så det blev en hundpromenad i stället och det är minst lika roligt det. Elina tyckte nog det var ännu roligare eftersom hon fick hålla Kludde i koppel :-) Vi gick ganska långt och jag hade kameran med och fotade en hel del bilder, kul...
Sen drack vi kaffe innan Y åkte till
sitt vandrarhem som hon driver...

***************************

Mats och Maja hade varit och köpt lördagsgodis och de fick några smakbitar innan vi började laga mat.
Efter maten åkte Mats ut med båten och Elina gick till en kompis. Jag och Maja myste och låg på altanen och läste bok. Solen tittade ju fram så jag passade på att hänga ut lite tvätt och Maja tog sig ett dopp i poolen (17 grader) men hon tyckte det var liiiite för kallt.

Ja mycket mer än så blev det inte gjort idag, ja lite tittande på OS naturligtvis. Jag lyssnade på tennismatchen på radio för Maja tycker inte jag är speciellt rolig när jag tittar på tv. Men 100-meters finalen tittade jag på i alla fall och jag säger bara WOW............ :-O

Här är några utvalda bilder från dagen:


Finn och gammelpojken Kludde
(curly coated retriever)


Trött på din kamera nu mamma


Men när hon får "posa" är hon nöjd...:-)


Prinsessan Maja


Läshörnan på altanen


Orange runt munnen efter 2 morötter....

Kommentarer
Postat av: Erika Hallman

Svar: Tackar!



Härlig blogg du hade!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback