1:a klass

Idag började en mycket stolt Elina 1:a klass! Med ny lärare dessutom, en lärare som inte varit på skolan förut utan är alldeles färsk. Det har ju varit lite stök och bök i Elinas klass och det kändes bra att det kommer en lärare utifrån som inte känner barnen alls...

Vi föräldrar satt ju med en stund, det var inte upprop som när vi var små utan full skoldag på en gång.

Hur som helst så träffade vi läraren för första gången och jag kan bara säga att det kändes alldeles fantastiskt underbart, hon verkar vara helt suverän....

Så här sa Elina efter skolan:
Hon är sträng mamma, precis som ** (en dagisfröken som Elina älskade) och det tror jag är bra!

Min första tanke var att detta året kommer bli hur bra som helst.
Hoppas att jag har rätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback