syskonkärlek ?

När börjar systrar att bli vänner?

Mina barn är i princip aldrig sams.. De bråkar om allt och har endast små stunder av roligheter tillsammans....
Ja förutom när jag eller Mats är arg på någon av dem, för håller de ihop minsann. Det kanske är det som kallas syskonkärlek....:-)

Jag är ju själv lillasyster med en 3 år äldre syster, och tyvärr så minns jag ju inte hur det var när vi var små (lätt att fråga iofs) men ibland är jag på allvar orolig för att de aldrig ska vara sams.

Ja lite söndagsfunderingar från en mamma som degar med sina barn och väntar på att laxen ska bli klar, för min mage kurrar :-)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Har också en syrra som är 2,5 år yngre än jag - och visst vi bråkade massor när vi var mindre. Jag tror faktiskt inte att det blev bättre förrän vi var i tonåren - och allra bäst blev det sedan jag flyttat hemifrån ;). Men, då blev det desto bättre! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback