MiS (=Morfar i Skolan)

Idag var det så dags för morfar att vara med Elina i skolan, som hon har längtat efter detta. Det började egentligen redan i höstas då hon kom på att mormor/morfar/moster/farmor kunde följa med henne och vara med i skolan. Hon är ju ganska stolt över att gå i skolan så hon vill ju visa.

Förra veckan och denna veckan har de en hopprepstävling i skolan och jag sa på skoj att säg till morfar att han kommer till skolan och visar hur man hoppar hopprep... Som gammal boxare är han ju en hejare på hopprep (var i alla fall, eller vad säger du pappa om du läser??;-)

Elina trodde väl inte riktigt på mig men hon ringde i alla fall till morfar och de kom överens om att han skulle vara med henne en dag. Enligt henne själv har hon berättat för alla att hennes morfar minsann kan hoppa hopprep.

Så kl 06,10 imorse kom hon upp yrvaken och frågade om morfar hade kommit än.. :-)

När jag hämtade Elina i skolan så frågade jag henne om det hade varit bra och hon sa att det varit bra men jag såg att något inte riktigt var bra... Det kröp fram senare att enligt henne så hade morfar inte brytt sig om Elina någonting på hela dagen, bara pratat med alla andra barn... Hon var jätteledsen, och tror jag det. Morfar är ju trots allt en stor kärlek i hennes liv och i vanliga fall när hon är hos mormor och morfar får hon ju ALL uppmärksamhet och idag blev inte riktigt som hon tänkt sig.
Men vi pratade om det och när hon tänkt på det en stund så hade han ju visst brytt sig om henne, men en pojke i klassen hade suttit i HENNES morfars knä och HENNES morfar hade hjälpt en flicka med skolarbete istället för att hjälpa henne. Men att hon inte behövde hjälp kröp fram lite mumlandes...

Men när hon fick tänka efter ordentligt så var hon jätteglad att han hade varit med henne i skolan och jag känner bara att jag är såååååååå lyckligt lottad som har sådana släktingar som bryr sig om sina barnbarn och den erfarenheten de får med sig av detta är ovärderlig i slutändan.

Puss och Kram till Morfar !!!

Här kommer en bild när Elina hjälpte mig att laga mat när vi kom hem, det är en av sakerna hon har tagit upp med sin lärare om vad hon vill lära sig mer av: Att laga mat!! Hon är för snuttig min lilla rödtott! Hittade en till underbar bild som jag var tvungen att lägga ut....



Imrogon flyger jag norrut, hörs om några dagar

Kommentarer
Postat av: Hoppetossans Morfar

Hela klassen var jätteduktiga att hoppa och Elina har blivit suverän på att både hoppa själv och i långrep. De tittade väl lite konstigt när jag tog hopprepet. En Morfar som kan hoppa, det kan väl inte vara möjligt ? Jag visade dom. Inte som det var för en 40 år sen, men i alla fall. Vilken kanonbild på spindel/geting. Spara den. Lyssna sen på Dina egna signaler om kroppen. Påminn Mats om densamma.Sen mina barnbarn, vilka goa ungar, fulla av hyss och spring i benen. Var rädd om dom och Er själva.

2008-05-15 @ 18:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback